I love cooking

Alla som känner mig väl vet att jag älskar att laga mat med glädje, eftersom jag är morgonmänniska presterar jag bäst på förmiddagen och sedan på dagen, framemåt 4 och senare blir det bara värre och värre och 7 på kvällen och senare är jag bara ett kolli och vill lägga mig för kvällen.
image descriptionI går fick jag med mig hem dessa :) riktigt häftigt röda var dom. Från Karlssons varuhus i Dals-Ed

idag lagar jag ingen mat, vi får leva på veckans rester som räcker och blir över. Om man skulle få en oväntad gäst får jag kanske tänka om och inte bara bjuda på Gevalia :))

Det jag alltid har hemma: massa olika konserver ( bild lånad från nätet ) det kommer ofta oväntat besök och det går fort att tillaga en gryta tex på konserer.
FRUKT
finns alltid 2 eller flera, flera sorter. när vi går bort på besök, älskar jag att ge bort en fruktkorg istället för blommor.  Det kan vara vilken storlek som helst på korgen. Går man hem till en stor familj kan det vara bra att välja en större korg. cellofan och ett roligt band eller en rosett är pricken över iet.
Persilja, persilja i massor: Vi har ett talesätt i Turkiet om att man är en "persilja" eller "citron" för personer som lägger sig i mycket och allt, eftersom det båda används till så mycket i matlagningen.



image descriptionochochimage description Nötter finns alltid framme. fn har jag hemma chashew, rostad chili majs och torkade bananer. Det är önskemål från sonen att inhandla rostade mandlar, naturella chashews med sesam på. Så får det bli


Kommentarer
Postat av: Johanna och Sara

vad gott!



Du kan nu få ett designat kort och en publicering på bloggen :)

Var med i vår tävling helgens blogg! Gå in på:

http://geminaarts.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-2.html



om du inte gillar reklam ber vi om ursäkt!

2012-03-28 @ 14:15:17
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Postat av: Zelal

Du har verkligen energi för bloggen! :D

2012-03-28 @ 18:21:00
Postat av: Elin - Lottar ut designer

Jag lottar ut en design! kika gärna :)

2012-03-29 @ 22:43:18
URL: http://kimidori.blogg.se/
Postat av: jeanette sandelin

yes! såg de röda - skitläckra.

gott med morgon och fm-energi :)

idag har jag köpt persilja och nu lägger jag mig i och säger att din matblogg är hur häftig som helst.

just att du blandar småprat, kultur, gedigen matlagning och små tips på ett kulinariskt sätt gör mig så sugen på att gå igång i grytorna!

kram och en bra helg önskar jag dig ♥

2012-03-30 @ 11:12:31
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: Görsev

Tack fina Zelal. Jag kikar in hos Er för tävlingen.

Tack Jeanette för pep-talk och visst är grillvanten i rött läcker :))

2012-03-30 @ 16:17:15
URL: http://allvarldensmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0